حقوق پدر و مادر از زبان حضرت زین العابدین علیه السلام
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لیلان و آدرس shiz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 حق مادرت این است که بدانی او تو را در جایی نگه داشته که کسی نگه نمی دارد و از میوه دلش به تو داده که کسی به کسی نمی دهد و از تو با همه وجودش از گوش،چشم و دست و پا و موی و پوست ، با شادمانی و سرور نگهداری و نگهبانی کرده است.

    « حق مادرت این است که بدانی او تو را در جایی نگه داشته که کسی نگه نمی دارد و از میوه دلش به تو داده که کسی به کسی نمی دهد و از تو با همه وجودش از گوش،چشم و دست و پا و موی و پوست ، با شادمانی و سرور نگهداری و نگهبانی کرده ، و ناملایمات غم و اندوه و نگرانی ها را تحمل می کند و شادمان و خرم است که تو را سیر نماید و خود گرسنه بماند. تو را بپوشاند و خود برهنه باشد، تو را سیراب کند و خود تشنه بماند ، خود در آفتاب باشد و بر تو سایه افکند، با تحمل مشقت ، آرامش تو را فراهم آورد و با پذیرش رنج بی خوابی تو را از لذت خواب بهره مند سازد. شکمش ظرف وجود تو و دامنش پناهگاه امن تو و سینه اش چشمه جوشانی برای رفع عطش تو و جانش فدای تو شده و سرد و گرم روزگار را به خاطر تو پذیرا گشته است ، پس باید به پاس این همه محبت و زحمت سکرگزار او باشی و هرگز نمی توانی مگر اینکه خدایت یاری کند.
    و اما حق پدرت آن است که بدانی او اصل توست و تو شاخه و فرع ، او اگر نمی بود تو نیز نبودی ، پس هرگاه در خود چیزی دیدی که تو را شادمان ساخت ، بدان که اصل آن نعمت را از پدر داری و خدای را بر آن سپاس گو و شاکر باش. » رساله الحقوق ص ۲۹۳
« گاهی انسان در دوران حیات پدر و مادر به آنان احسان و نیکی می کند ولی پس از مرگ آنان را فراموش نموده، دین آنها را ادا نمی کند و برای آنان از خداوند طلب آمرزش نمی نماید. خداوند چنین کسی را عاق والدین ثبت می کند و گاهی انسان در دوران حیات پدر و مادر، نسبت به آنان عاق شده و هر گونه احسانی را از آنان دریغ می نماید. اما بعد از مرگ آنان قرض آنان را ادا می کند و برای آنها از خدواند طلب مغفرت می کند، خداوند او را جز نیکوکاران به پدر و مادر ثبت می کند. » بحار النوار ج ۷۴ ص ۵۹

برچسب‌ها: 
 
 

نظرات شما عزیزان:

میلاد
ساعت14:03---17 خرداد 1392
گر فکر رهایی زغم و راه نجاتی
در این شب پر فیض تو خواهی ثمراتی
باید که به کوری دوچشمان حسودان
بر احمد و آلش بفرستی صلواتی

***اللهم صلی علی محمد و آل محمد***
*بعثت رسول عشق و مهربانی مبارک*


lfilm
ساعت8:54---13 خرداد 1392
سلام عزیزم
وبلاگ خوبی داری مطالب جالبی هم داشت.اگه در جریان باشی الگوریتم جدید گوگل با نام پنگوئن شروع به کار کرده و 80 درصد ورودی های هر سایت یا وبلاگ از گوگل هست و هرچه پیج رنکت بره بالا توی سرچ های گوگل میای صفحه های اول تر و بازدیدت میره بالا پس اگه دوست داری سایت ما رو با نام دانلود فیلم لینک کن و بعد بیا به لینکستان ما و وبلاگت رو لینک کن. تو سایت ما کدی به کار رفته که هر چه تعداد تبادل لینک کنندگان سایت ما بیشتر بشه واسه نتایج شما هم بهتر بشه و بازدیدتون میره بالاتر.
این آدرس رو باید لینک کنی
http://www.lfilm73.in
و از این آدرس هم باید لینک خودتو به صورت خودکار اضافه کنی
http://www.lfilm73.in/linkestan/
در ضمن اگه به دوستات هم بگی که این سایت رو لینک کنند هم به نفع تو هست و هم من.

سپاس گذارم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, ] [ 11:8 ] [ سید باقر دینی . ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ ندای لیلان خوش آمدید




موضوعات
آرشیو مطالب
لينک هاي مفيد
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 127
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 237
بازدید ماه : 236
بازدید کل : 83811
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

زیارت عاشورا