نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لیلان و آدرس shiz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





به گزارش ایرنا آیت الله ˈسیدکاظم نورمفیدیˈ روز سه شنبه در آستانه اربعین حسینی در آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان که در نمازخانه دادگستری گلستان درگرگان برگزار شد، با بیان اینکه اساس و زیربنای همه ادیان الهی، توحید است، افزود: توحید این نیست که بگوییم خدا یکی است و شریک ندارد بلکه باید این مفهوم در تمام زوایای وجودی فرد تجلی یابد.

[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 21:31 ] [ سید باقر دینی . ]

قم - خبرگزاری مهر: مردم ولایتمدار ما که عشق و علاقه و ارادت‌شان به عترت طاهره پیامبر(ص) در دنیا زبانزد است و به عاشق اهل بیت بودن معروف هستند در تدارک عزاداری باشکوه در تاسوعا و عاشورای حسینی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماه محرم، ماه حزن و اندوه است و مردم ما همه بساط شادی را بر می‌چینند و همسو با اهل بیت پیامبر عزادار می‌شوند و این یعنی اوج معرفت، محبت و مودت نسبت به اهل بیت.


ادامه مطلب
[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:, ] [ 20:14 ] [ سید باقر دینی . ]

 

 

 

[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:, ] [ 19:55 ] [ سید باقر دینی . ]

تعدادی از پاسداران سپاه علی ابن ابی طالب(ع) قم، همزمان با میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار با آیت الله مصباح یزدی، دیدار کردند.
 
در این دیدار آیت الله مصباح یزدی با تبریک اعیاد شعبانیه، تصریح کرد: با وجود این‌که درباره ابعاد شخصیت سید الشهدا صدها و هزاران کتاب نوشته شده، اما هنوز حق آن بزرگوار به درستی ادا نشده است، امام حسین(ع) به قدری دارای عظمت است که افکار امثال ما در مقابل آنها بسیار عاجز و ناتوان است.


ادامه مطلب
[ جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:34 ] [ سید باقر دینی . ]

آنچه در این مقاله مورد توجه ا صلی است نگاه به واقعه عاشورا از منظر تفسیر و تعبیری است که از آن ارائه می شود. این حادثه ممکن است به گونه ای تعبیر شود که به هیچ وجه قابل اسوه شدن نباشد و به عنوان وظیفه الهی وتکلیفی ربانی که بر دوش امام حسین (ع) قرار گرفته بود به همان حادثه سال 61 هجری محدود گردد و یا با تفسیری ارائه شود که در آن سیره سیدالشهداء اسوه برای ظلم ستیزی و نفی مشروعیت نظام جبار غیر دینی قرار گرفته و الگویی برای تلاش و جهاد در راه اقامه حکومت دینی و اقامه احکام الهی و فرائض و سنن دینی در صحنه جامعه به شمار آید. اما قرائت دوم در بعضی از محافل با این پرسش مواجه است که با سکولاریزه شدن روابط اجتماعی چه رابطه ای دارد و نقش آفرینی مکتب عاشورا در چنین عصری چگونه خواهد بود؟


ادامه مطلب
[ جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:29 ] [ سید باقر دینی . ]

آیت الله جوادی آملی در این دیدار قیام اباعبدالله(ع) و درس‌های عاشورا را مکمل آموزه‌های نبوی و ائمه پیش از ایشان دانست و گفت: جریان عاشورا یک مکتب عمیق علمی است که باید به درستی تبیین شود.

وی اضافه کرد: مبلغان و روحانیونی که در ماه‌های محرم و صفر به فرصت‌های تبلیغی اعزام می‌شوند باید نسبت به عمق فرهنگ عاشورای حسینی اطلاعات مستند و متقن داشته باشند تا سخنرانی آنها اقناع کننده باشد.


ادامه مطلب
[ جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:27 ] [ سید باقر دینی . ]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، سخن می گفت، با اشاره به آغاز ماه محرم، سخنان عاشورا را سخن روز دانست و گفت: امروز هم عاشورا، شخصیت ها و جان ها و انسان ها را پرورش می دهد.

وی افزود: عاشورا زنده است. عاشورا آنقدر قدرت دارد که یک انقلاب عظیمی را بعد از گذشت 14 قرن در این جهان پیچیده به وجود بیاورد و انسان هایی را در دامن خودش تربیت کند که بتوانند نقشه سیاسی جهان را متحول کنند.


 


ادامه مطلب
[ جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:26 ] [ سید باقر دینی . ]

مقدمه

با فتح شام در سال هفدهم هجری و پذیرش اسلام از سوی مردم این سرزمین، خلیفه اول و دوم برای تبلیغ و گسترش آیین اسلام و نیز آموزش قرآن و احکام دینی، تعدادی از صحابه بزرگ رسول خدا صلی الله علیه و آله و قاریان مدینه را به این سرزمین اعزام داشتند.


ادامه مطلب
[ جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:23 ] [ سید باقر دینی . ]

بررسی فراز و نشیب هایی که در تاریخ اسلام برای امت مسلمان پیش آمده و ریشه یابی علل حوادث و نگاه آسیب شناسانه به آن می تواند چراغی فرا روی آینده باشد و در شناخت شرایط موجود جامعه و نحوه برخورد با آن به ما بصیرتی تازه دهد.

نگاه ژرف به رویدادهای تاریخی و آنچه برامت پیامبر اکرم(ص) بعد از رحلت آن بزرگوار پیش آمد از سرفصل های رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.



ادامه مطلب
[ جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:21 ] [ سید باقر دینی . ]

عاشورا، مکتبی است درس آموزو سرشار از آموزه های تعالی بخش وبسان خوانی است گسترده، با انبوهیاز مائده های آسمانی. بی گمان، آنان کهبر سر این سفره مهمان آیند و طعم اینمائده ها را بچشند و به درستی،درسهای این مکتب را فرا گیرند،آینه دار حسین علیه السلام شده، وجودشانبازتاب خُلق حسینی خواهد شد وچون سالار شهیدان کربلا علیه السلام صاحبعزّت و کرامت خواهند شد. ایشانهمانند ابا عبد الله علیه السلام به قلّه ایثار وجوانمردی و آزادگی خواهند رسید وبسان سرور شهیدان، حق طلب وخدامحور خواهند شد. در یک کلام،آن می شوند که ابا عبد الله علیه السلام برایهمان قیام کرد و حماسه خونینعاشورا را رقم زد. چه زیبا علامه اقباللاهوری به ترسیم فضایل امامحسین علیه السلام نشست و قطره ای از آنوجود دریاگونه را در سروده هایخویش باز تابانیده:


ادامه مطلب
[ جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:13 ] [ سید باقر دینی . ]
صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 11 صفحه بعد
درباره وبلاگ

به وبلاگ ندای لیلان خوش آمدید




موضوعات
آرشیو مطالب
لينک هاي مفيد
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 120
بازدید کل : 83196
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


زیارت عاشورا